top of page

Страйкбол – це мілітаризована гра, з використанням ігрової зброї, використовує 6мм та 8мм пластикові кульки як патрони, і працює за пневматичним принципом.

ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ

УМОВИ УЧАСТІ В ІГРАХ

ГРАВЦІ

КОМАНДИ

НЕКОМБАТАНТИ

ІГРОВА ЗБРОЯ ТА ІГРОВА ПІРОТЕХНІКА

УРАЖЕННЯ

ДІЇ ПІД ЧАС ГРИ

ДІЇ УЧАСНИКІВ ПРИ УРАЖЕННІ

ПОЛОНЕНІ

СПЕЦИФІКАЦІЯ ІГРОВОЇ ЗБРОЇ (ТЮНІНГ)

ДОДАТКОВО

ТЕХНІКА НА ГРІ

ОБМЕЖЕННЯ

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГРАВЦІВ

ПРАВА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОРГАНІЗАТОРІВ

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПОЗА ІГРОВИМ ПОЛІГОНОМ

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ

 

ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ

AEG (АЕГ, електропневматичний привід) – привід, в якому бойова пружина стискується за рахунок електродвигуна або іншого електромеханічного пристрою.

AR (Assault Rifle) – штурмова гвинтівка.

DMR (Designated Marksman Rifle) – Марксменська гвинтівка – зброя піхотного снайпера, займає проміжне положення між звичайною стрілецькою зброєю та важкими, високоточними неавтоматичними снайперськими гвинтівками з поздовжньо ковзним, поворотним затвором, під патрони збільшеної потужності.

HMG (Heavy Machine Gun) – великокаліберні кулемети – кулемет калібру 8-15 мм, призначений для боротьби з легкоброньованими наземними цілями, вогневими точками тощо.

HSR (Heavy Sniper Rifle) – умовне позначення для снайперських гвинтівок великого калібру (.338, .50BMG та інші подібні) призначені для ураження цілей на великих відстанях.

MG (Machine Gun) – кулемет.

LDMR (Light Designated marksman rifle) – умовне позначення легкої Марксманської гвинтівки

LMG (Light Machine Gun) – Легкий / Ручний кулемет – стрілецька автоматична зброя, різновид кулемета, що переноситься на полі бою одним бійцем.

PDW (Personal Defense Weapon) – особиста зброя самооборони.

SMG (SubMachine Gun) – пістолет-кулемет.

SR (Sniper Rifle) – снайперська гвинтівка.

Болтовка – гвинтівка з поздовжньо-ковзним затвором.

Бункерний магазин - магазин ігрової зброї, в якому кульки подаються за рахунок захоплення їх спеціальної конструкції з вбудованого контейнера, при цьому приведення в дію механізму можливе як вручну, так і за рахунок електродвигуна або іншого двигуна.

Внутрішній тюнінг – зміна внутрішніх деталей ігрової зброї, зміна тиску газів, підвищення енергії кулька при пострілі.

Газовий привід - привід, механізм якого приводиться в дію за рахунок резервуару зі стислим газом. Робочим газом може бути спеціальна газова суміш, вуглекислий газ або стиснене повітря (системи повітря високого тиску ПВД/HPA).

Закрите (замкнене) приміщення – будова, що має мінімум три стіни висотою понад 1,5 метра.

ЗІБЗ – Засоби індивідуального бронезахисту: бронежилети, шоломи/каски, паховий захист тощо.

Зовнішній тюнінг – зміна зовнішніх деталей ігрової зброї, що не впливає на енергію кульки при пострілі та призначені для приведення ігрової зброї відповідно до прототипу та/або поліпшення ергономічних властивостей.

ІП – ігрова піротехніка.

Маклаудизм – ігнорування гравцем ураження кулькою, піротехнікою чи іншим передбаченим цими правилами способом.

Мертв’як / респаун - зона де гравці відновлюють життя після ураження та повертаються в ігрову зону.

Механічний магазин – магазин ігрової зброї, в якому кульки подаються за рахунок стисненої при зарядженні пружини через спеціальний канал, де вони постійно знаходяться. Може також містити ємність з газом, у разі використання у відповідного типу приводі.

Організатор (и) – фізична чи юридична особа (а) які беруть на себе обов'язки щодо проведення страйкбольного заходу та несуть відповідальність за його організаційне та технічне забезпечення.

ПДР – правила дорожнього руху, встановлені Кабінетом Міністрів України.

Підствольний гранатомет – пристрій, що кріпиться під стволом штурмової гвинтівки та служить для збільшення можливостей зброї.

Привід - копія зброї, призначена для Стрільби пластиковими кульками діаметром 6 мм. Може бути електромеханічним (АЕГ/AEG), пружинним (спринг), або на основі ємності з газом чи повітрям високого тиску.

ПСВВУ – правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, встановлені Кабінетом Міністрів України.

РПС - ремінно-плечова система.

РОП - реактивний освітлювальний патрон.

РСП – реактивний сигнальний патрон.

Ручний гранатомет – зброя, призначена для пострілу гранатою з рук.

Спринговий привід – від англійської spring – пружина. Привід, у якому бойова пружина стискується з допомогою м'язової сили користувача.

Стрільба «по-сомалійською» – спосіб Стрільби, коли стрілець висуває зброю з укриття, не маючи можливості ніяк контролювати мету та обстановку перед нею та позаду неї

СХТ – сигнал хімічної тривоги.

ТБ – техніка безпеки.

ТС – транспортний засіб.

Хоп-ап – внутрішня деталь, частина ігрової зброї яка підкручує кульку під час пострілу, що стабілізує її рух.

Хронограф - пристрій, призначений для вимірювання швидкості метальних елементів (кульок, стріл тощо).

Шикування – збір всіх гравців, або частини перед або після гри, для пояснення частини сценарію, донесення ТБ полігону та іншої ігрової інформації.

Інші терміни та скорочення вживаються відповідно до чинних стандартів та чинного законодавства України.

 

 

1.    УМОВИ УЧАСТІ В ІГРАХ
1.1.     До гри допускаються учасники віком від 18 років;
1.2.    Усі учасники приймають участь у грі за власним волевиявленням та не мають один до одного, та до організаторів гри жодних претензій за можливі події та наслідки, пов'язані з грою, за умови виконання цих правил та законів України;
1.3.    Обов'язковою умовою участі є наявність в учасників захисного спорядження, що захищає очі у всіх напрямках. Перед грою міцність нових зразків захисту очей перевіряється шляхом пострілу в упор із потужної ігрової зброї (крім ігрової піротехніки), яка використовуватиметься під час гри. Організатор має право перевірити окуляри шляхом тестового пострілу з ігрової зброї, якщо у нього виникли сумніви в їх міцності.


2.    ГРАВЦІ
2.1.    Гравець - це учасник, який бере безпосередню участь у заході, окрім не ігрового: організаторів, фото- відео кореспондентів, технічного, обслуговуючого персоналу та некомбатантів.
2.2.    Кожен гравець повинен мати яскраво-червону пов'язку на голову, і червоний миготливий маячок для темного часу. Пов'язка/маячок символізує, що даний гравець вражений і залишає поле бою (пов'язка/маячок має одягатися/кріпитися тільки на голову/шолом). Гравець, який не має при собі пов'язки / маячка до гри не допускається.
2.3.    Кожному гравцеві рекомендовано мати екіпірування у вигляді: рукавиць, захисту обличчя, засобів захисту у вигляді пластмасових наколінників та налокотників (щитків), взуття з високими берцями та протекторами, каску.
2.4.    Кожному гравцеві рекомендовано мати індивідуальну аптечку із особисто необхідними ліками, а також запас питної води.


3.    КОМАНДИ
3.1.    До складу команди має входити щонайменше 4 особи;
3.2.    Кожна команда повинна мати власну унікальну назву, під якою вона реєструватиметься на ігри з іншими командами;
3.3.    Кожна команда повинна мати командира, що офіційно представляє інтереси команди, і відповідає за її дії і т.д.;
3.4.    Необхідною умовою допуску команди до ігор є індивідуальна нагорода команди - нашивка команди. Винятком є команди, які моделюють чи реконструюють підрозділ, уніформа якого не передбачає відмінностей, на іграх із реконструкцією, моделювання реальних подій. Участь таких команд має окремо оголошуватись організаторами до гри;
3.5.    У разі виникнення спірних питань (про назву команди, нашивки) вони вирішуються шляхом переговорів, але їх результати не повинні суперечити цим правилам.


4.    НЕКОМБАТАНТИ
4.1.    До «некомбатантів» належать усі особи, які перебувають на ігровій території, але не беруть безпосередньої участі у грі. Усі некомбатанти повинні мати захисні окуляри та одягати їх, коли знаходяться в небезпечній зоні або на вимогу організатора чи гравця;
4.2.    «Некомбатанти», які прибули з будь-якої з команд, щоб уникнути непорозумінь весь час гри перебувають у базовому таборі або на неігровій території;
4.3.    У разі недотримання «некомбатантами» вищевикладених вимог вся відповідальність за можливі наслідки покладається на них;
4.4.    У відносинах з туристами, місцевими жителями, грибниками, рибалками, іншими «некомбатантами» мають бути рівними та нейтральними. Виникнення конфліктних ситуацій та вирішення їх силовими методами не допускається;
4.5.    У разі участі «некомбатантів» на грі в ролі кіно або фото-оператора вони повинні бути представлені на шикуванні або в анонсі всім учасникам гри, а також бути одягнені в яскравий, а не камуфльований одяг, та використовувати спорядження, що захищає очі, що відповідає вимогам пп. 1.3-1.4.
4.6.    Всі особи, які грають ролі журналістів, місцевого населення, допоміжного персоналу та інші рольові гравці не є некомбатантами, і повинні дотримуватися правил нарівні з усіма гравцями. Якщо за сценарієм дії такого гравця відрізняються від загальних дій гравця, такі особи мають бути представлені на побудові, з доведенням цих особливостей до всіх гравців.


5.    ІГРОВА ЗБРОЯ ТА ІГРОВА ПІРОТЕХНІКА
5.1.    ГРАЛЬНА ЗБРОЯ
Ігрова зброя, як і інша бойова зброя, вимагає дотримання ТБ, перерахованих у розділі 16.
5.2.    Як ігрову зброю використовуються копії вогнепальної зброї промислового виробництва, які стріляють пластиковими кулями промислового виробництва «BB's», калібру 6 або 8 мм вагою від 0.08 до 0.6 г.
5.3.    За типом роботи ігрової зброї поділяється на: спрингова, електрична, газова.
5.4.    Ігрова зброя, функціонування якої забезпечується за допомогою газу (спеціалізованого або повітря) під високим тиском, подача якого реалізована через пристрій регулювання тиску, і швидкість вильоту кульки якої залежить від рівня тиску в системі, повинні комплектуватися обмежувальними пристроями (пломба, інше) регулювання тиску, забезпечується власником системи.
5.5.    Допускаються зміни зовнішнього вигляду, що вносяться гравцем для досягнення зовнішньої відповідності до певної версії прототипу;
5.6.    Забороняється мати при собі на грі пневматичну зброю калібром 4,5 мм, а також зброю під патрон Флобера та іншу вогнепальну зброю;
5.7.    ІГРОВИЙ НІЖ
5.7.1.    Як додаткову зброю може бути використана травмобезпечна імітація ножа з м'якої гуми, що не має гострих кромок (метати таку зброю заборонено). Забороняється проводити на дотик ножем у стрибку, на бігу, пробігаючи повз гравця, стрибаючи на/в гравця. Забороняється блокувати дотик ножем або застосовувати прийоми рукопашного та/або ножового бою як з одного, так і з іншого боку.
5.8.    ГРАЛЬНА ПІРОТЕХНІКА
Ігрова піротехніка (ІП). Допускається використання ІП у вигляді ручних гранат, гранатометних пострілів, мінометних снарядів, фугасів, розтяжок та мін, що приводяться в дію за рахунок піротехнічного заряду, механічним способом, дією стисненого газу або повітря. В ІП можна використовувати як наповнювач тільки: цільну кукурудзу, цільно шліфований горох, страйкбольні кулі, порошкову крейду для всіх типів і кольорову порошкову крейду (останню тільки для ігрових фугасів для візуального ефекту).
Обов'язково для всієї ІП:
•    Використовувати вироби згідно з інструкцією з експлуатації виробника;
•    Заборонено торкатися, відкидати, відштовхувати будь-якою частиною тіла вже ініційований виріб;
•    Гравець повинен після закінчення гри зняти та відключити всю встановлену ним ІП на полігоні, такі як ігрові розтяжки, ігрові міни, ігрові фугаси;
•    Користувач зобов'язаний забезпечити утилізацію піротехнічних виробів, які не спрацювали, згідно з інструкцією виробника.
Не допускаються до використання для всієї ІП:
•    Вироби, основний заряд яких створено на основі піротехніки без зареєстрованих Технічних Умов у єдиній базі України (для вітчизняного виробника);
•    Вироби без маркувань виробника на корпусі виробів, що дозволяють визначити належність виробів до виробника;
•    Вироби з терміном придатності, що минув, або з ознаками порушень правил зберігання;
•    Вироби без наповнювача.
Відповідальність за використання піротехнічних виробів, що не відповідають чинному законодавству України, лежить на особі, яка її використовує.
5.8.1.    Ігрові ручні гранати
5.8.1.1.    Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 120 дБ.
5.8.2.    Ігрові розтяжки:
5.8.2.1.    Розтяжка повинна мати контрастну смугу (не менше 2 см завширшки) по центру корпусу, колір повинен відрізнятися від інших кольорів на корпусі та не мати написів, на відміну від ручних гранат;
5.8.2.2.    Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 120 дБ.
5.8.3.    Ігрові гранатометні постріли:
5.8.3.1.    Кінетична енергія при запуску пострілу не повинна перевищувати 20 джоулів;
5.8.3.2.    Рівень шуму заряду при спрацьовуванні має перевищувати 120 дБ;
5.8.3.3.    Заборонено стріляти із ручних гранатометів за цілями, ближче 20 метрів;
5.8.3.4.    Заборонено робити постріл "прямим наведенням" або кутом піднесення менше 20 градусів;
5.8.3.5.    Картечними пострілами до гранатометів прирівнюються правила до вторинної зброї (до 120 м/с);
5.8.3.6.    Заборонено Стрільбу із гранатометів зарядами для цього не призначеними;
5.8.3.7.    Підствольний гранатомет можна використовувати окремо від приводу у разі встановлення на відповідну бойовому прототипу платформу з прикладом. Усі інші різновиди гранатометів не потребують додаткових пристроїв для використання;
5.8.3.8.    Заборонено використовувати пускову гільзу гранатомета окремо від пристрою.
5.8.4.    Ігрові міни для мінометів:
5.8.4.1.    Корпус основного снаряда повинен забезпечувати безпеку при попаданні в незахищені ділянки тіла, і при вибуху не повинен створювати травмуючі елементи (у тому числі опіки);
5.8.4.2.    Стрільба з мінометів може вестися лише за навісною (більше 45% до горизонту) траєкторії;
5.8.4.3.    Стрільба повинна вестись з упором у поверхню - земля, автомобіль тощо. Стрільба з рук заборонена;
5.8.4.4.    Рівень шуму заряду при спрацьовуванні має перевищувати 130 дБ;
5.8.4.5.    Снаряди мають забезпечувати самоліквідацію.
5.8.5.    Ігрові міни
5.8.5.1.    Ігрові міни на основі піротехніки які ініціюються натисканням ноги гравця, дозволені лише тоді, коли основний заряд відокремлений/розділений від ініціюючого пристрою мінімум на 1 метр;
5.8.5.2.    Ігрові міни на основі піротехніки, які ініціюються натисканням ноги гравця, в яких конструктивно об'єднано основний заряд та пристрій, що ініціює, в один корпус - заборонені
5.8.5.3.    Ігрові міни, які спрацьовують на основі механіки, стиснутих газів - не обмежуються;
5.8.5.4.    Ігрові міни повинні мати колір наповнювача, який відрізняє їх від інших виробів під час спрацьовування;
5.8.5.5.    Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 120 дБ.
5.8.6.    Ігровий фугас:
5.8.6.1.    Ігрові фугаси повинні мати колір наповнювача, який відрізняє їх від інших виробів під час ініціації.
5.8.6.2.    Ігрові фугаси мають ініціюватися оператором лише дистанційним способом. Автономні ігрові фугаси, які спрацьовують під час наїзду машини – заборонені.
5.8.6.3.    Установка ігрових фугасів може бути не нижче 50 см. Від колії дороги.
5.8.6.4.    Ініціація ігрового фугасу має виконуватися і так, щоб підрив ігрового фугасу було видно водієві, але не більше ніж за 5 метрів до техніки.
5.8.6.5.    Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 130 дБ.
5.9.     ДИМІ ТА ДИМОВІ ЗАВЕСИ
5.9.1.    Засоби постановки димових завіс. Допускається застосування лише армійських димових шашок та шашок промислового виробництва.
5.9.2.    У замкнутих приміщеннях та всередині техніки суворо заборонено використання будь-яких димів та димових завіс.
5.9.3.    При використанні фабричних димів на основі металхлоридних сумішей (приклад: РДГ-2Х та РДГ-2П).
5.9.4.    При використанні фабричних димів на основі антраценових сумішей (приклад: РДГ-2Б) у яких вийшов термін придатності та/або з ознаками порушення умов зберігання (ознаки попадання вологи). Якщо виріб немає маркувань терміну придатності - вважається, що термін минув.
5.10.    ІНША ПІРОТЕХНІКА
5.10.1.    Імітація артилерійських пострілів та вибухів, а також дистанційних фугасів здійснюється лише сертифікованими піротехніками згідно з чинним законодавством України.
5.10.2.    Імітація ракет освітлювальних. Допускається застосування лише перевірених організаторами ракет для феєрверку промислового виробництва. Заборонено стріляти освітлювальними ракетами із відхиленням напрямку пострілу від вертикалі понад 30 градусів.
5.10.3.    При використанні РСП, СХТ та РОП (армійських ручних сигнальних та освітлювальних патронів).
5.10.4.    Імітація ракет реактивного протитанкового гранатомету. Допускається застосування тільки перевірених організаторами ракет для феєрверку промислового виробництва з травмобезпечним наконечником.
5.10.5.    Застосування будь-яких інших видів піротехніки заборонено.
5.10.6.    У разі виникнення під час гри загоряння гравці зобов'язані припинити ігрові дії та вжити заходів щодо гасіння пожежі з обов'язковим дотриманням правил особистої безпеки. Після закінчення гасіння гравці, які брали участь у гасінні, зобов'язані повернутися на позиції, звідки вони вирушили для гасіння вогню та розпочати гру з цих позицій. Заборонено вести вогонь по осередку та перешкоджати гасінню. Заборонено використовувати пожежу у тактичних ігрових цілях.
5.10.7.    Усі нововведення перед використанням у грі мають бути випробувані на авторах та ініціаторам їх застосування та схвалені організаторами до використання у грі.


6.    УРАЖЕННЯ
Гравець вважається ураженим у разі:
6.1.    Попадання в будь-яку частину тіла, зброї або спорядження гравця кульки з ігрової зброї.
6.2.    Попадання в будь-яку частину тіла, зброї чи спорядження гравця елемента наповнювача внаслідок спрацьовування ігрової піротехніки (далі – ІП). До ІП відносяться страйкбольні гранати ручні, страйкбольні гранати для підствольних гранатометів та страйкбольних ручних гранатометів, страйкбольні розтяжки, страйкбольні міни та міні для страйкбольних мінометів, страйкбольні радіо та електрофугаси.
6.2.1.    При спрацьовуванні ІП на відкритій місцевості, якщо гравець знаходиться ближче за 5 метрів від місця спрацьовування, незалежно від того, був гравець вражений вражаючим елементом, за винятком випадків, описаних у пункті 6.3.
6.2.2.    Захистом від "вибуху" ІП може служити будь-яка стаціонарна споруда, складки місцевості, самотнє дерево (мінімум 40 см у діаметрі), техніка, якщо ці об'єкти знаходиться між гравцем і місцем спрацьовування ІП і повністю закривають гравця, а також укриття (яма, центр , бліндаж, окоп, дзот і т.д.), якщо ІП спрацювала поза ним.
6.3.    Під час спрацьовування ІП в закритому приміщенні розміром менше 25 квадратних метрів, у кузові автомобіля, в окопі або в стаціонарній захисній споруді - ураженими вважаються всі гравці, які знаходилися в цьому місці, незалежно від того, вони були вражені вражаючим елементом.
6.4.    Фугас вважається окремим видом ІП. При його підриві ураженими вважаються всі, хто знаходиться ближче за 10 метрів від місця спрацьовування фугасу (п 5.3.5. та п.11.9.).
6.5.    Торкання гравця ігровим гумовим ножем.
6.5.1.    Заборонено виконувати торкання ножем у голову, шию та пахвинну частину. Під час торкання необхідно вимовити слово «Ніж» так голосно, щоб почув гравець якому використовують гумовий ніж.
6.5.2.    Забороняється проводити на дотик ножем у стрибку, на бігу, пробігаючи повз гравця, стрибаючи на/в гравця.
6.5.3.    Ніж має бути в руці при нападі, забороняється чіпляти його до ігрової зброї, також заборонено метання ножа.
6.5.4.    Забороняється блокувати дотик ножем або застосовувати прийоми рукопашного та/або ножового бою як з одного, так і з іншого боку.
6.6.    Знаходження у техніці, знищеній за правилами знищення техніки (ІП – фугас, або спеціальний засіб ураження техніки п.11.9.).
6.7.    Інші не перелічені вище типи поразки, озвучені організатором на побудові або заздалегідь, як доповнення до цих правил (наприклад, вхід у якусь зону на ігровій території, або перебування в певному місці в момент певної ігрової події).


7.    ДІЇ ПІД ЧАС ГРИ
7.1.    Гра проходить на заздалегідь обумовленій території.
7.2.    Вхід на ігрову територію під час гри можливий тільки через "мерці" та механізми відродження, зазначені організаторами.
7.3.    Гравцям заборонено залишати на ігровій території машини та інше неігрове майно, яке може бути пошкоджене під час гри. Місце стоянки для особистого автотранспорту вказує організатор поза межами ігрової території.
7.4.    Можливе використання радіостанцій, ЛЦУ (ЛЦУ), ліхтарів, піротехнічних засобів, військового спорядження та інших засобів, використання яких не заборонено чинним законодавством та розділом 12 цих правил ("Обмеження").
7.5.    Можливе створення захисних інженерних споруд, копання окопів чи індивідуальних осередків тощо, якщо це зумовлено організаторами.
7.6.    Скло, прозора плівка, оргскло та інші прозорі суцільні матеріали не можуть бути захистом як стаціонарні укриття.
7.7.    Технічні проблеми гравця є проблемами індивідуального характеру, які не впливають на ігровий процес і не повинні мати систематичного характеру.
7.8.    Якщо під час гри, гравця настали технічні проблеми, потреби іншого характеру, і йому необхідно покинути гру, він оголошує себе поза грою та діє як учасник при поразці (розділ 8).


8.    ДІЇ УЧАСНИКА ПРИ УРАЖЕННІ
8.1.    Після поразки гравець має:
8.1.1.    Гучно сказати, що його вразили словом «вбити»;
8.1.2.    Одягти на голову пов'язку, або задіяти миготливий маячок у нічний час, встановленого у п. 2.2. кольори
8.1.3.    Зі зброєю за спиною або на боці, залишити ігрову зону у відведене для цього місце "мерець", або на безпечну відстань, встановлену організаторами;
8.1.4.    Знаходиться у "мерців" час встановлений організаторами;
8.1.5.    Знімати пов'язку і виключати маячок гравця поза грою, тільки при виході з "Мертвець".
8.1.6.    У разі ураження гравця ігровим ножем, пункт 8.1. виконується без підпункту A.
8.2.    Учасник не може спілкуватися з граючими учасниками, передавати їм зброю, боєприпаси чи спорядження особисто, відволікати гравців, підказувати жестами чи іншими способами, має залишатися на місці поразки та спостерігати за тим, що відбувається, якщо інше не обумовлено сценарієм.
8.3.    Ураженим та поза грою учасникам забороняється, робити постріли зі зброї, ініціювати ігрові імітації вибухових пристроїв, використовувати засоби зв'язку, використовувати ЛЦУ та інше спорядження, яке може заважати гравцям у грі. Під час руху в темний проміжок часу забороняється світити ліхтарем у сторони, тільки собі під ноги для забезпечення ТБ.


9.    ПОЛОНЕНІ
9.1.    ПОЛОНЕНИМ ВВАЖАЄТЬСЯ:
9.1.1.    Учасник добровільно здався в полон;
9.1.2.    Учасник, плеча якого торкнувся інший учасник із виголошенням слова "Оглушений", за наявності у полонуючої ігрової зброї або ігрового ножа в руках (які використовуються для умовного приголомшення жертви), та після виконання п.9.2.1.
9.2.    ДІЇ ПОЛАНОГО ТА ТОГО, ХТО БЕРЕ В ПОЛАН
9.2.1.    Гравець, який бере в полон, повинен протягом однієї хвилини імітувати накладення мотузки на руки (див. П.9.4.), або грати зв'язування бранця. З метою дотримання правил ТБ мотузку чи наручники дають полоненому до рук, не пов'язуючи / обмежують їх.
9.2.2.    Після закінчення однієї хвилини, а якщо п.9.2.1. не виконаний, «полонений» гравець має право витікає та/або застосувати зброю проти «того, хто бере в полон».
9.2.3.    Після захоплення полонений зобов'язаний розрядити зброю, відокремити магазин від зброї, сховати магазини у підсумки, а права включити/вимкнути на вимогу конвойного протягом полону.
9.2.4.    Після чого виконує накази конвою типу: «Слідувати», «Сидіти тут», «Мовчати» тощо. Полонений вважається пов'язаним і бігти не може, якщо виконано п.9.2.1.
9.2.5.    Полонений зобов'язаний чесно відповісти на будь-які питання, що стосуються гри та віддати на вимогу ігровий реквізит, якщо інше не обумовлено сценарієм гри, зміни мають бути оголошені до гри.
9.2.6.    Полоненого можна відпустити або оголосити ураженим (за загальною згодою для створення реалістичної атмосфери полонений може бути "розстріляний").
9.2.7.    Утримання в полоні допустимо не більше 1 години з моменту взяття в полон. Після цього терміну полонений може самостійно залишити полон, але діє як гравець після поразки (розділ 8).
9.2.8.    Конвой (наглядачі, охоронці у таборі) - один або більше бійців, які перебувають з полоненим у постійному візуальному контакті, але на відстані не більше 10 м. У разі знищення конвою (наглядачів, охоронців), бранець звільняється від полону.
9.3.    Визволення полонених.
9.3.1.    Полонений вважається вільними, після того, як знищено його конвой, охорона.
9.3.2.    Добровільне звільнення - Конвой імітує оглушення полоненого як при захопленні, полонений грає трихвилинну непритомність. Через три хвилини полонений вважається вільним.
9.4.    ЗАБОРОНЕНО:
9.4.1.    Фізично обмежувати рухи полоненого зв'язуванням чи наручниками.
9.4.2.    Категорично заборонено принижувати, ображати, влаштовувати тортури та геноцид військовополонених.
9.4.3.    Вилучати у полонених особисті речі, телефон, камеру, їжу, воду. За полона ці речі вважаються вилученими, але залишаються у гравця.
9.4.4.    Обшукувати та вилучати у полонених ігрову зброю, кульки, спорядження, якщо це не обумовлено сценарієм та не оголошено до гри. Спорядження при полоні вважається віддаленим, що оголошується полоненому, і може застосовуватися до звільнення.
9.4.5.    Використовувати полонених як прикриття ("живий щит")
9.4.6.    Використовувати полонених як заручників (якщо це не передбачено сценарієм гри).


10.    СПЕЦИФІКАЦІЯ ІГРОВОЇ ЗБРОЇ (ТЮНІНГ)
10.1.    Вимірювання ЕНЕРГІЇ
10.1.1.    Вся ігрова зброя ділиться на специфікації, для кожної з яких дозволена максимальна енергія пострілу кульки та встановлені певні ігрові обмеження.
10.1.2.    При визначенні тюнінгу ігрової зброї використовують значення енергії кульки як першорядне значення.
10.1.3.    Для встановлення енергії кулі (Дж) використовують хронограф, проводячи 3 виміри в одиночному режимі, зі скрученим ХОП-АП-ом в 0, "робочою" кулькою гравця. Якщо хронограф не дозволяє виміряти енергію (Дж), тоді виміри проводяться в м/с, використовуючи для порівняння таблицю п. 10.1.5.
10.1.4.    "Робітником" кулькою гравця, вважається і кулька з масою, якою він грає протягом даної гри. При зміні робочої кульки, гравець повинен пройти перевірку на хронографі знову.
10.1.5.    Таблиця співвідношення швидкості від енергії та ваги кульки:

Визначення
Умови участі
ГРАВЦІ
КОМАНДИ
НЕКОМБАТАНТИ
ІГРОВА ЗБРОЯ ТА ПІРОТЕХНІКА
УРАЖЕННЯ
ДІЇ ПІД ЧАС ГРИ
ДІЇ УЧАСНИКІВ ПРИ УРАЖЕННІ
ПОЛОНЕНІ
СПЕЦИФІКАЦІЯ ІГРОВОЇ ЗБРОЇ (ТЮНІНГ)


10.1.7.    Для відповідності зброї потужністю 3 Дж та вище, ігрова зброя має зовні повністю відповідати прототипу. Снайперські та марксменські гвинтівки потужністю від 3,3 Дж до 4,8 Дж мають бути укомплектовані оптикою згідно з прототипом не менше 4х.
10.1.8.    Якщо належність зброї до певної специфікації не очевидна, виходячи з правил - належність її до певної специфікації можна уточнити в організаторів.
10.1.9.    Опис існуючих прототипів у кожній специфікації приводів та вимоги до їхнього зовнішнього вигляду, можна знайти у мережі.

10.2.    Максимальне значення ЕНЕРГІЇ
Зазначені калібри лише для полегшення класифікації ігрової зброї, а не для остаточного визначення:
10.2.1.    Особиста Зброя Самозахисту - 1.5 Дж:
•    Пістолети
•    Пістолети-кулемети
•    Дробовики
•    Зброя довжина ствола прототипу якої менше 8 дюймів.
10.2.2.    Штурмові гвинтівки та карабіни - 1.9 Дж.
10.2.3.    Марксменські гвинтівки 5.45x39/.223 (5.56x45) та легкі кулемети, калібр яких 5.45x39, 7.62x39/.223 (5.56x45) – 2.5 Дж. Автоматичний режим вогню відповідно до прототипу.
10.2.4.    Кулемети, калібр яких 7.62х54/.308 (7.62x51) - 2.9 Дж.
10.2.5.    Марксменські гвинтівки напівавтоматичні, калібр яких 7.62x54/.308 (7.62x51) – 3.3 Дж. Заборонена технічна можливість автоматичного режиму вогню.
10.2.6.    Снайперські гвинтівки (болтовки), калібр яких 7.62x54 / .308 (7.62x51) та великокаліберні (12,7x108 мм; 14,5х114 мм; .50 BMG та інші подібні) кулемети встановлені на верстат або техніку потужністю 4 Дж.
10.2.7.    Снайперські гвинтівки великого калібру (.338, .50BMG та інші подібні) призначені для ураження цілей на великих відстанях – 4.8 Дж. Заборонена технічна можливість автоматичного режиму вогню.
10.3.    Обмеження ігрової зброї
10.3.1.    Мінімальна дистанція для зброї з тюнінгом 1.91 - 3.3 Дж - 20 м,
10.3.2.    Мінімальна дистанція для зброї з тюнінгом 3.31 – 4.80 Дж – 30 м.
10.3.3.    Для зброї з тюнінгом більше 1.9 Дж і гранатометів забороняється вести вогонь у межах однієї будівлі, якщо розміри внутрішніх приміщень менші за мінімальну дистанцію. При переході з приміщення до приміщення (двері, ворота там, де гравець не може забезпечити мінімальну дистанцію) в межах однієї будівлі, використовується вторинна зброя.
10.3.4.    Для зброї з тюнінгом більше 1.9 Дж, гравець повинен мати вторинну ігрову зброю, з меншою енергією (до 1.9 Дж включно).
10.4.    Списки бойових прототипів існуючих моделей страйкбольної зброї з поділом за специфікацією з максимальним дозволеним тюнінгом.

11.    ДОДАТКОВО
11.1.1.    Передбачається обов'язкова наявність додаткової зброї (вторинна зброя) у гравця, яка використовує зброю, яка має обмеження мінімальної дистанції. Вторинна зброя такого гравця повинна належати до специфікації 1 або 2. Вторинною зброєю не може бути спринговий пістолет або спринговий ПДВ.
11.1.2.    Організаторам надається право перевірити будь-яку зброю будь-якого гравця на дотримання обмежень щодо енергії та усунути її від гри у разі недотримання цих обмежень.
11.1.3.    При побудові перед грою, в не самому ігровому часі, в не самому ігрових місцях зброя повинна бути поставлена на запобіжник і повинен бути відокремлений магазин.


12.    ТЕХНІКА НА ГРІ
12.1.    Перелік техніки на грі та правила її використання у грі оголошується організаторами на побудові перед грою;
12.2.    Вся ігрова техніка рухається під час гри в рамках ПДР існуючими дорогами, але не швидше за 20 км/год і керується лише водіями, які мають при собі посвідчення водія відповідної категорії.
12.3.    Посадка, висадка або десантування по техніці провадитись тільки з моменту її повної зупинки.
12.4.    При використанні техніки організаторами або на техніці, яка прямує до "мерця" (або знаходиться поза грою), повинна бути включена аварійна сигналізація. У темний час доби аварійної сигналізації можна додати тільки ближнє світло фар. Стріляти у таку техніку заборонено.
12.5.    Машини керуються лише водіями, наданими організаторами чи власниками. Водій вважається частиною техніки та підпорядковується команді, яка контролює техніку. Гравцям заборонено керувати ігровою технікою під час гри.
12.6.    При спрацьовуванні ігрової піротехніки в кузові (кабіні) автомобіля техніка вважається знищеною. Техніка повинна негайно зупинитися (двигун необхідно заглушити і поставити машину на гальмо стоянки), включити аварійку. Інші способи знищення техніки та правила повернення знищеної техніки до ГРУ встановлює організатор.
12.7.    Обстріляна по кабіні, а саме у лобове або бічне скло водія, неброньована (легкова чи вантажна) техніка вважається пошкодженою. Техніка повинна негайно зупинитися (двигун необхідно заглушити і поставити машину на гальмо стоянки) і залишатися нерухомою 5 хвилин. Усі гравці, які знаходяться в кабіні (салоні) автомобіля, зобов'язані негайно після зупинки залишити транспорт, або визнати себе ураженими в цьому ігровому епізоді, якщо вийти з машини неможливо через вогонь противника по автомобілю. Броньована техніка у разі обстрілу стрілецькою зброєю може не зупинятися.
12.8.    Учасники гри, в якому автомобілі вони не перебували, вважаються ураженими, якщо автомобіль або бронетехніка знищено згідно з пунктом 11.6.
12.9.    Неброньована (легкова або вантажна) техніка вважається знищеною після підриву на фугасі разом з усім Екіпаж. Броньована техніка в цьому випадку також вважається знищеною, але гравці, які в ній залишаються живими.
12.10.    Використовувати автомобіль із працюючим двигуном як укриття заборонено. Як укриття можна використовувати автомобіль з вимкненим двигуном і який стоїть на гальмі стоянки.
12.11.    Категорично заборонено у будь-якому випадку повністю або частково ховатись під технікою ховати під нею зброю чи спорядження, ігрові артефакти.
12.12.    Командні технічні засоби:
12.12.1.    Допускається використання на грі техніки, що належить команді чи окремому гравцю.
12.12.2.    Власник має бути ознайомлений із можливими ризиками застосування техніки (пп 11.1-11.11).
12.12.3.    Власник повинен гарантувати технічну справність техніки та дотримання техніки безпеки.
12.12.4.    Командна техніка підпорядковується всім тим самим правилам як і звичайна техніка, крім правил захоплення: якщо можливість захоплення командної техніки не обумовлена побудові перед грою - захоплювати її не можна.
12.12.5.    Командна техніка може керуватися водієм-учасником (повинен мати права на керування даним видом ТЗ, мати досвід керування керованою технікою) з дозволу власника техніки (або самим власником).
12.12.6.    Тільки запаркувавши транспортний засіб (заглушивши двигун і поставивши машину на гальмо стоянки), водій-учасник може вступити в гру, за умови, що в цей момент він ще не вражений.
12.12.7.    У разі порушення цих правил команда втрачає право застосовувати на іграх командну техніку на півроку.


13.    ОБМЕЖЕННЯ
13.1.    Заборонено участь у грі людей віком до 18 років;
13.2.    Забороняється перебувати у зоні гри без одягненого захисного спорядження, захищає очі: окуляри, окуляри сітки, маски тощо;
13.3.    Забороняється Стрільба по «некомбатанти»;
13.4.    Забороняється "вбивати голосом" без пострілу з ігрової зброї, на коротких дистанціях, постріл проводиться у повітря, землю, або в інше безпечне місце. Цей пункт не стосується ігрового ножа і не стосується ситуації з полоненим.
13.5.    Забороняється вести Стрільбу, через укриття або через отвори, по "сомалійські", коли немає лінії, око-приціл-ціль. Тобто з-за кута або отвору/вікна, з витягнутою руками з-за укриття та інше, коли стрілок не бачить мети, якщо ігрову зброю не обладнано пристроєм для стрільби з-за кута.
13.6.    Забороняється будь-яке з'ясування стосунків між гравцями під час гри в ігровій зоні.
13.7.    Забороняється участь у грі особам у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння, та вживати алкоголь та наркотичні речовини під час гри.
13.8.    Забороняється використання у грі будь-яких інших видів зброї, які не відповідають за технічними параметрами ігрової зброї, зазначеної у цих правилах.
13.9.    Забороняється під час гри застосовувати рукопашний бій.
13.10.    Заборонено брати в руки, топтати ногами або руйнувати будь-які ініційовані піротехнічні засоби.
13.11.    Заборонено використання лазерів більше 5 мВт (3-го класу і вище), заборонено використання лазерів для засліплення. Для вказівок рекомендується направляти лазери вище або нижче рівня голови.
13.12.    Заборонено використовувати ліхтарі в режимі стробоскопа, крім тимчасового 1-2 секунди, при перемиканні режимів.
13.13.    Вся піротехніка на реактивній тязі використовується виключно організаторами або сертифікованими піротехніками з дотриманням відповідної ТБ. В інших випадках використання піротехніки на реактивній тязі заборонено.
13.14.    Забороняється виходити за межі ігрової території під час гри, якщо це не обумовлено сценарієм.


14.    ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГРАВЦІВ
14.1.    При порушенні чинного чинного законодавства України на грі (крадіжка, бійка тощо), порушник буде переданий організаторами наряду поліції. Крім того, такий гравець буде довічно дискваліфікований, а його команда - дискваліфікована на поточну гру.
14.2.    Організатори гри та команда не несе відповідальності за безпеку гравців, які не дотримуються Правил, але зобов'язані надати першу домедичну допомогу у разі потреби такої.
14.3.    Гравець, який порушує ці правила, може бути усунений від гри або дискваліфікований (бан) на певний період рішення організаторів.
14.3.1.    Строк покарання обчислюється з моменту порушення, покарання виноситься гравцеві та команді (за її наявності), далі [термін для гравця] / [строк для команди] у місяцях:
№    Опис    Гравець    Команда
14.3.1.1.    Образа інших гравців та провокація бійки    1 – 2    0.5 – 1
14.3.1.2.    Невиконання вимог організатора, спрямованих на забезпечення цих правил    1 – 2    0,5 – 1
14.3.1.3.    Порушення правил сценарію, респаун/дозарядки тощо.    1 – 2    0.5 – 1
14.3.1.4.    Порушення правил поразки (Маклаудизм)    3 – 6    1.5 – 3
14.3.1.5.    Перевищення максимальної потужності для ігрової зброї; автоматичний режим вогню для ігрової зброї з п.10.2.5. (Овертюн)    1.5 – 3    1 – 2
14.3.1.6.    Участь у грі у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння    3 – 6    1.5 – 3
14.3.1.7.    Пошкодження, знищення організаторського майна та інших учасників    6 – 12    3 – 6
14.3.1.8.    Бійка, завдання тілесних ушкоджень    12 – дискваліфікація    3 – 6
14.3.1.1.    Образа інших гравців та провокація бійки - [1 - 2] / [0.5 - 1];
14.3.1.2.    Невиконання вимог організатора спрямованих на забезпечення цих правил – [1 – 2] / [0,5 – 1];
14.3.1.3.    Порушення правил сценарію, респаун/дозарядки тощо. - [1 – 2] / [0.5 – 1];
14.3.1.4.    Порушення правил поразки (Маклаудизм) – [3 – 6] / [1.5 – 3];
14.3.1.5.    Перевищення максимальної потужності для ігрової зброї; автоматичний режим вогню для ігрової зброї з п.10.2.5. (Овертюн) – [1.5 – 3] / [1 – 2];
14.3.1.6.    Участь у грі у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння – [3 – 6] / [1.5 – 3];
14.3.1.7.    Пошкодження, знищення організаторського майна та інших учасників – [6 – 12] / [3 – 6];
14.3.1.8.    Бійка, завдання тілесних ушкоджень - [12 - дискваліфікація] / [3 - 6].
14.3.2.    При порушенні кількох пунктів правил терміни підсумовуються.


15.    ПРАВА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОРГАНІЗАТОРІВ

15.1.    Ці правила можуть бути використані будь-якою особою або групою осіб для проведення гри у страйкбол. При цьому особи, які організовують проведення гри (далі Організатори), контролюють дотримання цих правил гравцями, забезпечують суддівство в ігровій зоні та мають право приймати рішення щодо усунення від гри або дискваліфікації гравців та команд за порушення цих правил. Рішення з усіх спірних моментів під час гри приймаються лише організаторами. Рішення організаторів під час гри не обговорюються.
15.2.    Організатори повинні мати при організації заходів, аптечку, вогнегасних, хронограф.
15.3.    Заборонено організацію будь-яких страйкбольних заходів під егідою політичних партій, сил з використанням політичних символік тощо.
15.4.    У разі, якщо організатор/організатори порушує приховує, не реагує на порушення цих Правил, до нього можуть бути накладені санкції:
15.4.1.    Заборона анонсування заходів як організатор та співорганізатор на наступних інтернет-ресурсах: Мілітарист, airsoft.ua.
15.4.2.    Заборона брати участь в інших заходах як гравець на 6 місяців.
15.5.    Організатори мають право вносити зміни та доповнення до розділів 2-11 цих правил для проведення гри. Усі зміни мають бути обов'язково оголошені в анонсі гри. Внесення змін до інших розділів тягне за собою створення окремих самостійних правил, які пов'язані з цими правилами.
15.6.    Організатор не несе відповідальності за пошкодження машин та іншого майна, залишеного гравцями на ігровій території всупереч цим правилам.
15.7.    Організатор зобов'язаний поінформувати про ТБ на полігоні.
15.8.    Організатор не несе відповідальності за шкоду здоров'ю гравця, яка настала внаслідок дій гравця, бездіяльності та/або порушень цих правил та правил ТБ.
15.9.    Забезпечення незмінності під час гри технічних характеристик приводу виконується на розсуд організатора, зручним для нього та гравців способом.


16.    ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПОЗА ІГРОВИМ ПОЛІГОНОМ
16.1.    Поза полігоном усім гравцям слід виконувати такі вимоги до перевезення ігрового обладнання:
16.1.1.    Ігрову зброю в чохлі або рюкзаку (так щоб була закрита повністю) з відокремленим магазином та акумулятором.
16.1.2.    Спорядження, а саме: ЗІБЗ, РПС, наколінники, налокітники, кобури, балаклави, захисні маски – у рюкзаку чи баулі.
16.1.3.    Ігровий реквізит, як імітації вибухових пристроїв, стаціонарної зброї, гранатометів тощо: у непрозорих чохлах, ящиках, рюкзаках чи баулах.
16.1.4.    Магазини, гранати, ножі, рації та інше страйкбольне обладнання в чохлі для приводу або в рюкзаку.
16.1.5.    Спосіб транспортування деталей внутрішнього тюнінгу, акумуляторів, кульок у пакетах чи пляшках, газових балонів повинен відповідати вимогам безпеки.
16.2.    Дотримуватись вимог чинного законодавства щодо носіння форми та знаків відмінності. Категорично забороняється (законом) носити нашивки та знаки відмінності чинних українських підрозділів, особам не належать до їх особового складу.


17.    ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ
Кожен гравець повинен виконувати та дотримуватись ТБ (Техніки Безпеки) даних правил, та ТБ полігону, під час гри.

 

17.1.    Захисний ОКУЛЯРИ /МАСКИ тощо
17.1.1.    Захист очей має максимально можливо прилягати до обличчя з усіх боків.
17.1.2.    Заборонено знімати чи переміщати на край носа, подалі від очей, захисні окуляри протягом гри. Крім безпечних ігрових місць, виділених організаторами.
17.1.3.    У разі запотівання, забруднення захисних окулярів, гравець повинен знайти захист (дерево, стіна, інший гравець) і повернувшись обличчям до захисту, зняти окуляри та протерти їх, опустивши голову вниз.
17.1.4.    У разі втрати очок або їх пошкодження, негайно сповістити інших учасників, і замінити їх використовуючи захист. Якщо замінити в грі неможливо, тоді необхідно одягнути пов'язку, яка позначає гравця поза грою, і пройти в безпечне місце за межі гри, під час чого голосно повідомляти всім оточуючим, що ви поза грою і без очок.


17.1    ІГРОВА ЗБРОЯ
Ігрова зброя та ігрова піротехніка (тут мають на увазі підствольні та ручні гранатомети) як копія бойової зброї, вимагає дотримуватися ТБ.
17.1.1.    Поводитися з ігровою зброєю як зарядженою.
17.1.2.    Не спрямовувати на гравців ігрову зброю, за межами ігрової території, і в межах ігрової території, якщо ви не збираєтеся виконати постріл.
17.1.3.    Не ставити палець на спусковий гачок, якщо ви не збираєтеся виконати постріл.
17.1.4.    Перед пострілом ідентифікувати мету, що перед нею, і за нею.
17.1.5.    Тестові пострили повинні проводитися тільки в місцях та напрямках визначених організаторами. На парковках, респаун, проводити тестові постріли заборонено, якщо місце та направлення на них не визначено організаторами.
17.1.6.    За межами ігрової території, табір, респаун тощо, ігрова зброя має бути поставлена на запобіжник із від'єднаним магазином. За межами полігону має бути відокремлений акумулятор, газові балони тощо.
17.1.7.    Перед виходом за межі ігрової території, перед входом у безпечну територію, мерцем і т.д., гравець повинен здійснити постріл з ігрової зброї вгору, під кутом не менше 45 градусів, у напрямку ігрової території, та обов'язково з відокремленим магазином.


17.2.    ІГРОВА піротехніка
17.2.1.    Забороняється використовувати саморобну піротехніку без дозволу організаторів та повідомлення інших учасників.
17.2.2.    Забороняється тримати руками ініційовану піротехніку в руках, ручні гранати, та дими більше часу, який потрібний для їх застосування (установки або кидка).
17.2.3.    Забороняється брати, відштовхувати будь-якою частиною тіла ініційовану піротехніку.

 

17.3.    ДИМИ ТА ДИМОВІ ЗАВІСИ
17.3.1.    У приміщеннях та всередині техніки суворо заборонено використання будь-яких димів та димових завіс.
17.3.2.    При використанні фабричних димів на основі металхлоридних сумішей (приклад: РДГ-2Х та РДГ-2П).
17.3.3.    При використанні фабричних димів на основі антраценових сумішей (приклад: РДГ-2Б) у яких вийшов термін придатності та/або з ознаками порушення умов зберігання (ознаки попадання вологи). Якщо виріб немає маркувань терміну придатності - вважається, що термін минув.
17.3.4.    Забороняється використовувати дими, на тих ділянках, на яких гравець втративши орієнтування може травмуватися (тут мається на увазі обриви, ями глибше 1м, водоймища, колодязі тощо).

 

17.4.    ТЕХНІКА
17.4.1.    Рух техніки/судів можливий лише за дотримання ПДР/ПСВВУ, і не більше 20 км/год для наземної техніки, і не більше 5 км/год для суден та плавзасобів.
17.4.2.    Завантаження та розвантаження спорядження, людей тощо, можливе лише при повній зупинці техніки/суден.
17.4.3.    Залазити, ховатись, складати спорядження, речі під техніку заборонено.

ДОДАТКОВО
ТЕХНІКА НА ГРІ
ОБМЕЖЕННЯ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГРАВЦІВ
ПРАВА ОРГІВ
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПОЗА ІГРОВИМ ПОЛІГОНОМ
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ
bottom of page